Irány Anglia!

El vagyok kelve!!! :D Megyek Angliába au pair-kedni. Sőt, már itt is vagyok! ...és, ha már itt vagyok leírom pár élményemet!;)

Friss topikok

  • Anastasia-: Jó a sztori, írj még! (2012.07.10. 14:25) Tükörtörés - a teljes story
  • zsoltibacsi: Jó kis bejegyzés! (2011.02.25. 00:06) Egyszer lent, egyszer fent
  • SM_Rózsa: Uh, én évekkel ezelőtt voltam aupair Angliában, de a leírtak szerint semmi nem változott. :-) Egy ... (2010.12.05. 02:00) Az angolok megbuktak
  • Koandi: Szióka, a tükörtörést te csináltad :(? Mi lett a kövekezmény? Szóval írnál egy picit a vezetésről.... (2010.10.14. 09:11) Szeptember
  • slamx: hmmmmmm... Ehhez képest még is én csavartam be a házatoknál a mozgásérzékelős külső lámpába a vill... (2010.10.10. 12:59) Vissza Angliába...

Ennyien olvassuk most

Minden kezdet nehéz?

2010.04.16. 22:43 - Dudu14

Címkék: anglia angol aupair

"El vagyok kelve!!! :D
Megyek Angliába au pair-kedni.

Van családom és jövő hét szombat reggelre meg is van a repülőjegyem, úgyhogy egy hét és Londonban leszállok a repcsiről, és 8 hónapig ott is leszek, 25 percre Londontól, egy kisebb városban: Chipstead-ben.

Kapok külön szobát, külön fürdőt, lesz egy saját kocsim, amivel fuvarozhatom Ciarat (7 éves kislányt) a suliba meg vissza, és ha akarok a hétvégén menni valamerre, akkor vihetem (az autót... nem a kislányt). Van a közelben egy nyelvsuli, akikkel felvettem már a kapcsolatot és bármelyik hétfőn csatlakozhatok valamelyik osztályukhoz, (Júniusig 40%-os aupair kedvezménnyel). Takarítanom nem kell, mert hetente jön bejárónő, viszont még ezen a hétvégén meg kéne tanulnom főzni :)....
Aztán mi van még?
Két gyerek van, Jared (11), Ciara (7). Jaredre csak figyelni kell, Ciararól kell inkább gondoskodni, zongoraórára és lovagolni vinni például. Mindezért pedig heti 100 fontot fogok kapni."

Ez volt pontosan két héttel ezelőtt.

Azóta:
1. nem tanultam meg főzni
2. megérkeztem Angliába (szikrázó napsütésben, szóval minden híreszteléssel ellentétben itt sem mindig esik az eső)
3. itt vagyok egy hete, és aupairkedem.... azaz tulajdonképpen egész nap azon izgulok, hogy a hihetetlenül elkényeztetett, nyávogós, önző, hisztis kisasszonynak jól teljen a napja.
4. Megtanultam az első, számomra teljesen idegen szót: awesome = félelmetes (de úgy mint: félelmetesen jó! hihetetlenül nagyszerűen félelmetes!)
5. JA!!! és ma reggel megkaptam az első fizetésem!
 

A család egyébként nagyon kedves velem. Az anya rettentő segítőkész. Az apa is kedvelt.... egy darabig... egészen pontosan addig a pillanatig, amíg majdnem meghúztam a kocsiját... mert hát a vezetés nem megy... nagyon nem megy... MÉG!!!
Ezennel felhívnám a figyelmét mindenkinek itt Surrey-ben, hogy hétköznaponként általában 8-9 am and 3-4 pm vagyok megtalálható az utakon!!! Főleg a szembejövőknek tanácsolom, hogy húzódjanak le!!! Nagyon! Ugyanis ezeken a hihetetlenül szűk utakon nem férünk el ketten egymás melett! Arra pedig már megtanítottak, hogy ne rántsam el a kormányt az erdő felé, akkor sem, ha kamion jön szembe, mert az itteni kocsik nem nagyon kedvelik a fákat!
(Az egészben az a vicces, hogy a család nem meri beültetni mellém a gyerekeket - a kis 15 éves Ford Fiestába (automata) - de jött egy vezetés oktató pasi, aki elvitt két órára - valami újabb kocsival, ami hasonlít a mi otthoni Corollánkhoz - de szintén automata váltós -  és visszahozott nekik azzal, hogy kitűnően vezetek, nincs semmi gond, menni fog, nincs szükségem több órára. :D   Hát a családnak kicsit leesett az álla.  A helyzet az, hogy ezt a kis Fordot sokkal nehezebb vezetni...nekem.)

Ma pedig végre megszereztem az első barátot! :D

Napközben együtt voltunk, összebarátkoztunk, este pedig jött a hívás, hogy május elsejével elmegy... ez az én formám. (Londonban kapott állást egy újságnál.)
Spanyol csaj, a család barátainál aupairkedik (átjöttek hozzánk, a srácok játszottak egymással). Kevesebb dolgot kell csinálnia, mint nekem, de Indiai családnál lakik, és utálja a kajáikat, ráadásul vegetáriánusok, úgyhogy szenved szegénykém, és hiába írja le nekik, hogy milyen élelmiszert szeretne a boltból, gyakran elfelejtik neki megvenni...
Aranyos lány!
Vasárnap este elmegyünk együtt valahova, egész jól elbeszélgettünk, 4 hónapja van itt, de azt mondta, kb. 1 szinten lehetünk az angolban. Tudom, hogy csak jó fej akart lenni, de látványosan megdagadt a mellem azóta. :)

Ja, és azt hittem, hogy itt majd fogyni fogok... de nem... nagyon sok itt a "naughty things" = 1 szekrény tele van édességgel! És sajnos nem vagyok az a típus, aki az 5-dik kínálásra, és nógatásra sem hajlandó megenni egyetlen egy twixet, vagy magnumot, vagy csokiskekszet sem!!! Sorry...

Hihetetlen, hogy az elején mennyire nem emlékszik az ember semmire... 5 év angol tanulás és egy középfokú nyelvvizsga után (igaz kb. 7 évvel ezelőtt volt) most a "his" és a "her" használatával sem boldogulok, és folyamatosan összekeverem a "lunch" és a "dinner" szavakat. Ami azért kicsit gáz, mikor 11-kor azon töröm a fejem, vajon az anya mit mondott, mikorra főzzem meg a krumplipürét???!?!?!?!?!!! Dinner-t mondott vagy lunch-ot? Vagy én minek értettem???? Jól emlékszem? Rosszul? Huh.
Remélem azért, hogy ez a regresszió csak átmeneti, és innen meredeken ível majd felfelé az angol tudásom! :)

Egyébként Gaya és Ian szeretnék, ha otthon érezném magam... hát az nehéz lesz, de egyre jobban kedvelem az ittlétet. Elviselhető, és nem kell megszakadni, és tény, hogy az angolom egyre jobb. Igyekszem megfelelni, bár nem mindig sikerül... de azt hiszem, ilyen az élet.

Holnap weekend, és nem kell csinálnom semmit... elvileg. A szülők nagyon odafigyelnek, hogy a hétvégén egy poharat se mosogassak el... legalább is legutóbb így volt. Persze Ciara elől nincs menekvés (még a WC-n is bekopog utánam: "Have you done?"), és holnap lesz Ciara birthday partyja, szóval nem fogok egész nap az ágyban henyélni (mint otthon :D).

De tudom, hogy holnap is szép napom lesz... és kell ennél több egy jó éjszakához?

Good night!

A bejegyzés trackback címe:

https://aupairlany.blog.hu/api/trackback/id/tr51928162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szilvus75 2010.04.17. 08:07:29

Örülünk, hogy jól érzed magad. Kicsit izgultam, ha nem fog tetszeni, akkor uuuuutálni fogsz engem is, mert én is piszkáltalak, hogy igenis ki kell menni külföldre, amíg teheted :)
A krumplipürén ne aggódj, a lényeg, hogy ne reggelire készítsd :D
Tegnap hiányoztál a kis "bulinkról"... Pussz.

angolnyelvtanitas.hu · http://www.angolnyelvtanitas.hu 2010.04.17. 09:11:07

Látod? Két hét és leelőzted a négy hónapja ott lakót! Basszus. Visszajössz és jobban beszélsz majd angolul mint én. Bele kell húznom! A legközelebbi rendezvényen majd angolul konferálsz fel, ugye tudod?

Hírek itthonról: ma jön a Laci, befogom picit kertben dolgozni, füvet nyírni, talán még hátra is zavarom az erdőbe fát gyűjteni. Bár erre kevés esélyt látok. Hiányzol, mert neked is tudnék munkát adni... :) Ja, és kaja sem lenne sok. És édesség meg tuti nuku. Nem tervezek sütni, és a bolt ugye messze. Holnap megyünk Kaposvárra, nem tudom, Laci mondta-e. Viszünk halászlét Bözsi nénjének, ami ma főzünk meg kint az udvaron.

Ma van Lóri szülinapja is, képzeld! Majd mondom neki, hogy lám-lám, Anikó akárkit bébiszittel, annak ma van szülinapja... :)

Dudu14 2010.04.17. 12:04:40

Hál' Isten nagyon jól érzem magam, tényleg :)
Bár sajnálom, hogy nem lehetek ott a kis bulikon. Sokat gondolok a lányokra.... ma épp azon járt az agyam, hogy bárcsak rájuk kettejükre kéne vigyáznom :D
Viszont van ping-pong asztal, és snookereztem is.

Sajnos ez a laptop és az internet jelentősen gátolja az angol fejlődésemet, de azért igyekszem tanulgatni.
Bár az erdőben sétálgatni veletek.... hát az sem lenne rossz....
Lórit pedig üdvözlöm, és üzenem neki, hogy hétfőre ezért józanodjon ki!

Álmi 2010.04.17. 14:26:37

Na itt vagyok! Tudod ki?
Szóval én nem voltam a kis bulin és az erődben sem. Nem is beszéltem a lányokkal, tudod, megint Tatabányán vagyok.
Jól van ez most így. Nekem sokat használ, és ma szép idő van, süt a nap, és megyünk a tatai tóhoz. Ráadásul itt vannak a srácok is a Gergő kivételével, aki karate versenyen van.
Egyébként ma ők használták a laptopomat, én a TESCO-ban voltam pénzt költeni....sajna. Volt leárazva sholl cipő, amit nem hagyhattam ki, meg a háziaknak egy kis ajándék...Kész a kézifék, a lámpamosó, jó sokáig tartott a szerelése.
A gépem megint kétszer is behalt, nincs mese, el kell vinne szervizbe.
Örülök, hogy ilyen jól érzed magad, és remélem, a parti is sok élményt ad ma. Csak gyújts még barátokat!!
Ügyes vagy, és ha összespórolod a pénzed, talán egy jobb laptopra is szert tehetsz! Akkor aztán fog menni az angol!!!...
Remélem, remekeltél egy kis sütit.....
További szép napot!!

slamx 2010.04.17. 22:19:37

hmmmmm.....
Volt fűnyírás és még fűkaszálás is!
Sőt, még fát is gyűjtöttem!
Szóval hulla vagyok.:(

A ma esti retro bulit le is mondtam.
A jegyet kifizettem a Nyuszinak, de nála hagytam, hátha lesz egy csaj akit bevinne helyettem!;)
(Azt mondta: Jó, én is valami ilyesmire gondoltam...)

Holnap irány Kaposvár, pedig már egyre jobba vágyom 2-3 egymást követő napra amikor nem kell emailt olvasnom/írtom vagy épp az aktuális problémát megoldanom...:(
Két éve mondtad, hogy a kiégés tüneteit mutatom?
Pedig akkor még jól voltam!;))

drúr 2010.04.18. 10:07:58

Szia, vagy már megszokotabb a Hi?
Csak Máriusz vagyok, mert Kinga ügyel és sajna rövid leszek a rengeteg tennivalókért: kert, kert, kert, vásárlás, stb. De lesz majd hosszabb is :)
Annak örülök, hogy jól sikerült az indulásod a messze idegenben és remélem ez csak fokozódni fog miután beilleszkedsz az ottani mentalitásba, kultúrába, helyzetbe. És meglátod azzal csak több leszel.
A "naughty things"-ről csak annyit mondhatok, hogy az csak akarat, elszántság kérdése, vagyis csak tőled függ, mert ha nem lenne az a szekrény tele, akkor meg lehet venni a boltból. A kínálásról szólva, csak az elején nehéz elutasítani míg meg nem látják, hogy mennyire elszánt vagy e téren, de ha könnyen beadod a derekad akkor nem szabadulsz a kínálásuktól. Annak meg tudod mi a következménye...
Pá, mert mennem kell dolgomra, próbáld legjobban kihasználni ezt az ott töltött időt!
will be continued

Dudu14 2010.04.18. 22:58:15

Tisztelt drúr! :)
Köszönöm a biztatást és a jó tanácsokat!
Megmondtam a családnak szombat reggel, hogy fogyózni akarok, aztán délután Ciara szülinapi partiján lenyomtam egy szelet sütit és egy öklömnyi marcipánt.... asszem most már értik, hogy milyen elszánt vagyok ezen a téren! :D:D:D

drúr 2010.05.08. 01:33:21

Ja! majd elfelejtettem ezt elküldeni neked. Ha akarsz angolul tanulni, fordulj hozzá bátran! ;)

www.youtube.com/watch?v=gX-Jjl_8dvA&feature=related

De ha, inkább nőtől tanulnál, akkor merem ajánlani Őt:

www.youtube.com/watch?v=_RgL2MKfWTo

Szerintem, angol anyanyelvűektől tanuld és gyakorold a nyelvet, de nem árt a veled hasonló cipőben járókkal is társalogni.
pá-pá

lulesz 2010.06.11. 20:33:47

nagyon eltűntél. mi van veled? hiányoljuk a bejegyzéseidet........


süti beállítások módosítása