Irány Anglia!

El vagyok kelve!!! :D Megyek Angliába au pair-kedni. Sőt, már itt is vagyok! ...és, ha már itt vagyok leírom pár élményemet!;)

Friss topikok

  • Anastasia-: Jó a sztori, írj még! (2012.07.10. 14:25) Tükörtörés - a teljes story
  • zsoltibacsi: Jó kis bejegyzés! (2011.02.25. 00:06) Egyszer lent, egyszer fent
  • SM_Rózsa: Uh, én évekkel ezelőtt voltam aupair Angliában, de a leírtak szerint semmi nem változott. :-) Egy ... (2010.12.05. 02:00) Az angolok megbuktak
  • Koandi: Szióka, a tükörtörést te csináltad :(? Mi lett a kövekezmény? Szóval írnál egy picit a vezetésről.... (2010.10.14. 09:11) Szeptember
  • slamx: hmmmmmm... Ehhez képest még is én csavartam be a házatoknál a mozgásérzékelős külső lámpába a vill... (2010.10.10. 12:59) Vissza Angliába...

Ennyien olvassuk most

London képekben

2010.05.23. 23:07 - Dudu14

I really love London!

Majdnem vettem is egy ilyen pólót... nagy szívvel... és egyáltalán nem zárom ki, hogy majd veszek is! :D
Mert igaz! Szeretem Londont, sőt mondhatni imádom! Gyönyörű város, és végre sokkal többet is láttam belőle, mint első alkalommal.

Rengeteg képet csináltam, hát íme egy kis ízelítő.
Engedjétek meg, hogy körbevezesselek benneteket London belvárosában.

Backinham Palace

A Buckingham-palota 1803 óta a brit uralkodó (és családja), azaz jelenleg Elizabeth II. (második Erzsébet) hivatalos rezidenciája, lakhelye. A palota a belvárosában, Westminster városrészben található. Az épület állami alkalmak, uralkodói rendezvények helyszíne, valamint közkedvelt turistacélpont... éppen ezért - plussz mert ez van szinte legközelebb a Victoria Station-höz -mi is itt kezdtünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

Amikor mi odaértünk szombaton 11 tájban, éppen kezdődött a ceremoniális őrségváltás. A tér tömve volt kamerás és fényképezős emberekkel, akiket kordonok és rendőrök szabályoztak. Egyébként a királynő otthon ebédelt, ezt jelzi a palota tetején lobogó zászló.
 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Miután megnéztük és meghallgattuk az őrségváltást, leültünk a Green Parkban, és megettük a szendvicsünket.
 



The Green Park

A Green Park (hivatalosan a The Green Park) egyike London úgynevezett királyi parkjainak. Területe kb. 21 hektár, szomszédai: Hyde Park és St. Jame's Park. Közvetlenül a Backingham-palota mellett található, hatalmas aranyozott kapuk övezik. A közeli parkokkal együtt óriási zöld területet alkot itt, London szívében. Néhányszáz évvel ezelőtt ez a városrész még igencsak London szélén helyezkedett el, sőt, VIII. Henrik uralkodásáig állítólag a közeli St. James kórházban elhunyt leprások mocsaras temetője volt, a most csodás zöld, fákkal övezett kert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azonban a Green Parkban nincsen szökőkút, tó, vagy híd.... mint mondjuk a St. Jame's Parkban.
 


St. Jame's Park

A St. James’s Park (Szent Jakab park) egy 23 hektáros park London központjában szemben a Backingham-palotával (Westminsterben) a London Királyi Parkok legrégebbike. A park a londoni St. Jame's terület legdélibb csúcsán fekszik, melyet a leprakórház után neveztek el.
A park a legkeletibb tagja annak a majdnem folyamatos parkláncolatnak melyhez (nyugatra haladva) a Green Park, Hyde Park és a Kensington Gardens is tartozik.
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tele van gyönyürő virágokkal, bokrokkal, állatokkal (kacsa, hattyú), és rengeteg emberrel. A földön, a füvön, a fák árnyékában, a padokon, és a sok kihelyezett napozószéken.... mindenhol emberek ülnek, fekszenek, frizbiznek, kutyát sétáltatnak, olvasgatnak, piknikeznek... hiszen nem gyakran van ilyen jó idő Londonban :)


 

Horse Guards Parade

A Horse Guards Parade (azaz a Lovastestőrségi dísztér) számos katonai ceremónia helyszíne, többek között díszszemléké és a naponta látható őrségváltásoké. A dísztéren VIII. Henrik idejében lovagi bajvívó tornákat rendeztek és a közelben látható még egy Henrik korabeli teniszpálya körvonalának maradványa is. Az udvaron tartották I. Erzsébet születésnapi ünnepségeit is. A téren álló elegáns épületeket William Kent tervezte és azok 1755-ben készültek el.


 

 

 

 

 

 

  

 

      A kapuban lovastestőrök

      állnak őrt minden nap

      délelőtt 10 és délután

      4 óra között.


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Trafalgar Square

Trafalgar tér, London legnagyobb és állandóan nyüzsgő tere, évszázadok óta a legnépszerűbb találkozó hely a városban.
Közepéből kiemelkedik a csaknem 52 méter magas Nelson-emlékoszlop, mely Nelson admirálisnak állít emléket, aki az 1805-ös trafalgári ütközetben legyőzte Napólen seregeit. A tér az ütközet emlékére kapta a nevét.
Jellegzetesek az itt található szökőkútak, szobrok, s a teret körülvevő épületegyüttesek. A végében a kalsszicista stílusú Nemzeti Galéria fenomenális háttérként szolgál, és az épület, mint bölcs ősanya tekint le a nyüzsgő tömegre. Oldalán a Mezei Szent Márton templom (St. Martin-in-the-Fields) található mely barokk tornyával és neoklasszicista homlokzatával vonzza a bámészkodó szemeket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

National Gallery

A Nemzeti Galéria csodás épülete egy több mint 2300 darabból álló képgyűjteményt rejt, aminek értéke vetekszik a Párizsi Louvre-éval.
A hatalmas termekben rengeteg kiállítás várja az érdeklődőket teljesen ingyen! Adományt nagyon szívesen fogadnak a bejáratnál, de nem kérnek pénzt a belépésért, az összes kiállítás tárva nyitva áll mindenki előtt.... csak legyen elég időd és erőd végigjárni.... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
St. Martin in the Fileds

A St. Martin-in-the-Fields korinthoszi oszlopokkal díszített görögös bejáratához magas lépcsősor vezet. Tornya 56 méter magas barokkosan hullámzó stílusban.
A templom timpanonját királyi címer díszíti, mivel a templom funkcióját tekintve királyi plébániatemplom, egyházközségi körzetébe tartozik a Buckingham Palota, a királyi újszülötteket itt írják be az anyakönyvbe.
Hatalmas kripta van a templom alatt, amely természetesen eredeti rendeltetésének megfelelően temetkezési helyül szolgált, jelenleg azonban ajándékbolt és kávézó található itt. Nem derült ki számomra pontosan, hogy a sírokat kihantolták-e mielőtt a kávézót létrehozták, de az asztalok között lépkedve a pladlón, ősrégi kőtáblákon ákom-bákom írással szövegek, nevek olvashatók.
Talán őseink porai felett kávézgatunk?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Mindezek után voltunk még a Piccadily Circus-nél, átsétáltunk a Chinatown részen, és belekostóltunk a Covent Garden-be is....

Lejártuk a lábunkat, nagyon elfáradtunk, és megpirultunk a 28 fokos napsütésben.
Fantasztikus szombati nap volt!

Ezúton ajánlom Londont tehát mindenkinek. Nem a világ legromantikusabb városa, de mégis van valami hihetetlen ereje... valami vonzó egyénisége, monumentális bája, királyi jellege, amit Steph csak úgy hív: cool!

 

 

U.i.: Beamen kedvéért, aki felhívta a figyelmemet, hogy kihagytam minden klisét a képek sorából, hát íme egy:     .... csak 1, hogy finoman adagoljam! :)

    

    Hello, hello, baby;
     You called, I can't hear a thing.
     I have got no service
     in the club, you see, see…
     Wha-Wha-What did you say?
     Oh, you're breaking up on me…
     Sorry, I cannot hear you,
     I'm kinda busy. (.....)

    (...) and you're not gonna reach my telephone!

A bejegyzés trackback címe:

https://aupairlany.blog.hu/api/trackback/id/tr82026377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lulesz 2010.05.26. 13:59:05

Helló!
Valóban csodaszép város lehet London, a képek is bizonyítják. Minden bizonnyal Párizs is tetszene neked. És tudod mi lehet szerintem a különbség? Hogy Párizs tényleg romantikus is, nem csak gyönyörű......
Még több hasonló bejegyzést és képet!
Vigyázz magadra. Puszilunk:K+M

U.I. Ha már nem tetszene az aupairkedés, akkor nyugodtan csapj fel idegenvezetőnek, az is jól menne:))

Dudu14 2010.05.26. 14:13:23

@lulesz: igen igen. Gondoltam is rá.... korábban idegenvezető akartam lenni :)
Egyébként a héten megtudtam hogy Londontól Párizs csak 2 óra vonattal!!!! :)
Steph szeretne is menni, úgyhogy az is lehet, hogy előbb látom majd Párizst, mint a nászút!!! Majd leget meghirdetem, hogy lehet licitálni, hogy ki akar velem eltölteni egy hétvégét Párizsban! .... hátha lesznek jelentkezők...... ;)

Beamen 2010.05.26. 14:52:03

Csalódott vagyok... Sehol egy bobby, vagy a scotland yard, vagy Sherlock Holmes vagy egy nagy piros telefonfülke... Tuti fotosop :D

Dudu14 2010.05.26. 15:22:40

@Beamen: photosoppal készítettem a kedvedért egy telefonfülkés képet is. Csak a te kedvedért! :)

Nikolett87 2010.05.26. 20:08:44

Szia ! Ne haragudj hogy ide írok, de nem láttam e-mail címedet sehol. Azt szeretném megkérdezni, hogy te is az "aupiar-world"-ön keresztül mentél ki Angliába aupaireskedni ? Szeretném megkérdezni, hogy ez hogy nézett ki. Mármint kell e valamit bejelenteni valahova, adóznod kell e ha már kint vagy, kell e valamit fizetni az aupair-world nek ilyesmikre lennék kiváncsi ha nem bánod. Köszönöm előre is: Nikolett

Dudu14 2010.05.26. 20:25:13

@Nikolett87: Szia! Nem kell fizetned semmit. Az AupairWorld-ön teljesen ingyen regisztrálhatsz, és kereshetsz családot. Semmilyen díjat nem kell fizetned ezért. Ami a továbbiakat illeti.... megmodnom őszintén, hogy nem tudom. Amit tudok: én nem jelentkeztem be sehova, nem írtam semmit alá, nem kötöttem itt semmiféle biztosítást... Egyet tudok. A család elkérte a jogosítványom minden adatát ahhoz, hogy itteni vezetői engedélyt tudjanak csináltatni nekem. Biztos vagyok benne, hogy van is, de igazság szerint eddig még nem láttam....soha... Nem tudom, hogy ők bejelentették-e, hogy van-e au pair-ük, és fizetnek-e utánam valamit... őszintén szólva kétlem. Szerintem mondhatjuk azt, hogy én feketén vagyok itt..... De még az sem kizárt, hogy csak én nem tudok róla... talán egyszer megkérdezem a hostmum-ot. Egyébként azt hiszem az AupairWorld-ön a családoknak kell talán fizetni valamit...talán ...de neked, mint aupairnek semmit, ez tuti.
Amit viszont midnenképp megéri megcsináltatni az az EU egészségügyi kártya. Ez azt jelenti, hogy ha otthon van fizetve a TB-d, akkor ezzel a kártyával itt kint is el kell látniuk az egészségügyben, úgy mint otthon. Ha jól emlékszem, a neve EHIC. Ez szerintem fontos, és ezt még neked, otthon kell elintézned, mielőtt kijössz.
Egyébként én nem adózom itt semmit, tisztán, kp-ben kapom minden pénteken a bérem...
Azt hiszem ennyi. Ha van még kérdésed: kispock@gmail.com

Beamen 2010.05.27. 06:43:22

@Dudu14: Lekötelez bájos hölgy egy életre ;)


süti beállítások módosítása